Zamieszczone przez Kacza
[O1] Problem z wymianą filtra kabinowego
Zwiń
X
-
[O1] Problem z wymianą filtra kabinowego
ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416Tagi: Brak
-
-
[O1] Problem z wymianą filtra kabinowego
Witam
To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich! Mam taki mały problem: mam filtr nadmuchu powietrza do wymiany ale... w żaden sposób nie mogę się do niego dobrać. Jest nad nim plastikowa część karoserii, którą nie wiem jak ściągnąć. Żadnych śrub nie widzę a zatrzaski to sam nie wiem... ciągnąłem już tak mocno że mało nie złamałem więc chyba powinno już dawno puścić. Jak się to ściąga?
PS.
Jakby ktoś nie załapał o którą część plastiku mi chodzi to: jest to plastik łączący się z dolną krawędzią przedniej szyby za pośrednictwem jakiejś uszczelki. Plastik wchodzi nieco pod przednią maskę. Pod nim jest filtr powietrza do nadmuchu wnętrza.Może masz Nokie z Symbianem S60v3...? Jak masz to możesz mieć nawigację za niewielkie pieniądze! Npisz na PW jeśli chcesz dowiedzieć się więcej
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzszymekdan, wpisz w szukaj filtr przeciwpyłkowy,plastik podszybia ... na pewno znajdziesz kilkanaście postów na ten temat.
Pytam tylko jak ten plastik jest zamocowany, czy to takie skomplikowane??Może masz Nokie z Symbianem S60v3...? Jak masz to możesz mieć nawigację za niewielkie pieniądze! Npisz na PW jeśli chcesz dowiedzieć się więcej
Komentarz
-
-
szymekdan, Trzeba umieć szukać.To znalazłem po 10 sekundach:
Wysłany: Wto 16 Lis, 04 17:33
--------------------------------------------------------------------------------
instrukcja z archiwum grupy : alt.pl.misc.samochody.skoda :
3. Stajemy twarzą na wprost auta (szyby). Przed sobą widzimy plastikowe
podszybie podzielone na 2 części. Strona przed kierowcą (tam gdzie są
wycieraczki ) nie interesuje nas.
4. W celu ułatwienia sobie dalszych czynności zdejmujemy uszczelkę (idącą w
poprzek auta - tą między maską a komorą silnika) usytuowaną zaraz przy
podszybiu od strony komory silnika.
5. Teraz musimy zdemontować podszybie.
- UWAGA!!! Nie należy próbować demontować (podnosić) 2 plastikowych zaślepek
lewego (po stronie pasażera) podszybia. Sugerują one istnienie tam śrub
mocujących!!!! Niestety, są to tylko zaślepione otwory wycieraczek dla
wersji English!
- Demontaż właściwej części podszybia zaczynamy od podważenia strony
"odsilnikowej". Całe podszybie zamocowane jest na wcisk w korytku przy
szybie! W miejscu, gdzie połączone są obydwie części, podkładamy dłoń (pod
uniesioną część podszybia) i dość mocnym (ale z wyczuciem) szarpnięciem -
pionowo do góry - wyzwalamy element z zatrzasków.
- po wyzwoleniu z zatrzasków należy zwrócić uwagę na przewody od
spryskiwacza. można je odłączyć i cały element odłożyć w bezpieczne miejsce.
Można też (o ile długość przewodów jest wystarczająca) nie odłączać i
odłożyć całość na bok tak, aby nie przeszkadzała w pozostałych czynnościach!
6. Już widzimy filtr jak na dłoni! Aby wydostać go z "miejsca pracy"
odpinamy 2 zatrzaski i delikatnie wyjmujemy go razem z ramką
7. Teraz zostało nam już tylko oddzielenie filtra od ramki, założenie nowego
i poskładanie wszystkiego w odwrotnej kolejności!
P.S
Największą trudność sprawia uwolnienie podszybia z zatrzasków. W celu
ułatwienia sobie demontażu należy wyobrazić sobie sposób w jaki jest ono
zamocowane! Otóż podszybie ma w swojej spodniej części od strony szyby taką
wypustkę - zatrzask (przechodzącą przez całą jego długość) i umieszczoną pod
kątem 90 stopni do jego powierzchni. Zatrzask ten "współpracuje" z korytkiem
w które jest wciśnięty.
wpisałem słowa:filtr pyłkowyZbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
taka mała porada na przyszłość- może się komuś przyda
nie szarpać na siłe bo to za cholere nie chce wyjść! (u mnie tak było i troche pękło)
1.Proponuję zacząć od środkowej części podszybia tam gdzie łączą się 2 strony
2.Podważyć podszybie z boku bliżej szyby tak żeby dało się wcisnąć śrubokręt lub coś w tym stylu
3.Podważyć zaczep podszybia, który wchodzi do takiej rynienki
4.Jeśli wyjdzie kawałek to potem już śmiało można ciągnąć podszybie w stronę boku auta. Wychodzi, że aż miło :wink:
Powodzenia
Komentarz
-
-
jaszcze takie info . czasami ten plastik za cholere nie chce zejśc lub bardzo ciężko i jest obawa że coś strzeli.
możliwa jest wymiana filtra bez zdejmowania tej osłony tylko poprzez jej uniesienie od strony silnika , troche niewygodnie ale sie da , robiłem to już pare razy a nawet dzisiaj koledze życzliwemu
[ Dodano: Sro 04 Cze, 08 12:36 ]
a tak wogóle to nie najlepszy patent z tą osłoną . dl pocieszenia moge powiedziec że wymieniałem juz filtry umieszczone w bardziej posranych miejscach :twisted: ,jakby komys była potrzeba pomoc to służę. jak na razie najbardziej powalony był c-max :diabelski_usmiechO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
dzieki
miejsce rzeczywiscie przemyslane za bardzo nie jest. Co do wymiany filtra na zasadzie "uniesienia od strony silnika" to uniosłem jakis czas temu na wysokosc okolo 3cm i wszystko zaczelo trzeszczec, zaslepka od angielskiej wersji wycieraczek gdzies mi wystrzelila i do dzisiaj jej nie znalazlem :/ Swoja droga, mozna tak jezdzic bez takiej zaslepki, zwlaszcza w deszczu?Może masz Nokie z Symbianem S60v3...? Jak masz to możesz mieć nawigację za niewielkie pieniądze! Npisz na PW jeśli chcesz dowiedzieć się więcej
Komentarz
-
Komentarz